OKURKA – tonikum mládí, pomoc s úzkostmi

Okurky Kateřina Fadljevičová

Ovoce a zelenina jsou živé potraviny, které by měly tvořit podstatnou část našeho jídelníčku. Mají však mimo pozitivních účinků i vliv na naši psychiku. V duchovní rovině nám okurka připomíná, že vnější vzhled a škatulky, do nichž náš lidé zařazují, nevypovídají pravdivě o tom, kdo opravdu jsme.

Proč jíst okurky?

Okurková šťáva nebo smoothie s okurkou je nejlepší omlazující toniku. Obsahuje elektrolytické sloučeniny, které vyživují a ochlazují přetížené nadledviny a ledviny, které jsou důležitým filtračním orgánem, tělu pomáhají zbavit se toxinů.

Okurky také obsahují stopové množství aminokyselin glycinu a glutaminu, které v kombinaci s vysoce aktivními enzymy a koenzymy a více než padesáti stopovými prvky vytvářejí dokonalý „doručovací“ systém pro neurotransmitery. Tedy pozor. Okurka je velmi vhodná potraviny pro lidi, kteří trpí úzkostí nebo jinými neurologickými problémy.

Okurky jsou také zdrojem živin jako je chlorofyl ve slupce, který se váže na vitaminy skupiny B a vitamin A a C. Podporují také zažívání.

Emoční rovina působení okurek

Věděli jste, že pokud se snadno rozčílíte, rozlobíte, jste hned nevrlý, rozmrzelý, podrážděný je okurka ideální potravina, kterou doporučuji zařadit do jídelníčku.

A co dál? Okurky jsou zelené a přidáváme je do salátů, považujeme je za zeleninu. Když je však rozkrojíme a spatříme semínka, vzpomeneme si, že okurka je ovoce. Okurka nám tak připomíná, že vnější vzhled a škatulky, do nichž nás lidé zařazují, nevypovídají pravdivě o tom, kdo opravdu jsme. Velice často máme talent, vlastnost nebo dar, který by u nás nikdo pouhým pohledem nepoznal. Okurky nás učí nahlížet hluboko do nitra svého i ostatních, abychom viděli zázraky, které se v nás skrývají.

ZELENÉ SMOOTHIE – probudí lymfu a posílí ledviny

TIP na Smootie

Okurka skvěle chutná jako štáva nebo smoothie. Rozmixujte kus okurky, přidat můžete kus řapíkatého celeru. Já přidala ještě čerstvou petržel a máte hotovo.

  • Je to osvěžující nápoj. Okurky navíc velmi dobře hydratují, protože obsahují velké množství vody.
  • Vhodné je vypít smoothie hned po ránu na lačný žaludek.
  • Okurky jsou také vhodné na přípravu dlouhých nudlí, které můžete jako zpestření přidat do oblíbených špaget.

Vyzkoušejte to. Nebudete litovat.

A pokud řešíte nyní celkově, jak upravit Váš jídelníček, ať již chcete zhubnout nebo se zbavit zdravotního problému. Neváhejte se mi ozvat. Ráda budu Vaším průvodcem na cestě k lepšímu tělu i zdraví.

Konzultace a vedení v oblasti Nutričního koučinku společně zvládneme i online. Zavolejte na 739 329 029 nebo napište na katy.nopills@gmail.com.

Katy Fadljevič

Zdroje: Anthony Willian – Léčivá síla ovoce a zeleniny; archiv: Kateřina Fadljevičová

Komentáře
  • Video Tipy pro Vás!
  • Štítky
  • Kdo stojí za blogem?

    KATEŘINA FADLJEVIČOVÁ

    Mým cílem je pomoci Vám najít rovnováhu a cítit se skvěle ve Vašem těle. Zbavit Vás bolesti a naučit Vás vědomě ukotvit základní dechové, pohybové a stravovací návyky tak, aby jste byli sami sobě tím nejlepším koučem, trenérem. Naučili se sami postupně a hravě zvládat denní stresové situace a dobít baterky přirozenou cestou.

    Nebo Vám pomoci k trvalé životní změně a rozvoji, ať již chcete zhubnout, změnit práci nebo vyřešit osobní problém. Protože! Vaše životní rovnováha vychází ze zdravého těla, umění zvládat a vědomě využívat zdroje, které máme každý v sobě.

    Více o mně na mém webu Nopills.cz